Aan de rand van Wijchen Noord staat al ruim 65 jaar de blokhut van scouting Woezik. Iedere week komen kinderen hier met veel plezier het scouting spel spelen. Scouting is voor iedereen,  jong en oud, jongens en meisjes. Vanaf 4.5 jaar ben je al welkom bij onze club! In verschillende speltakken leren kinderen en jongeren spelenderwijs over alles wat scouting te bieden heeft. Scouting Woezik heeft momenteel zo’n 75 jeugdleden en 35 kaderleden. Wil jij een leuke nieuwe hobby? Kom bij scouting Woezik en laat je uitdagen!
Wat bieden wij?

Scouting Woezik heeft 5 verschillende speltakken in verschillende leeftijden: Bevers (4.5 -7), Welpen (7-11), Scouts (11-15), Explorers (15-18) en Roverscouts (18-23). Wij bieden onze leden een gevarieerd spelaanbod met uitdaging op ieders niveau. Alle speltakken gaan een aantal keer per jaar op weekendkamp en sluiten het seizoen af met een fantastisch zomerkamp. Het liefst gaan we naar buiten de natuur in, naar het bos toe of spelen een leuk spel op het veld. Bij slecht weer kunnen we programma’s doen in onze eigen blokhut zoals knutselen, koken of we duiken de fantasiewereld in. Wil je meer weten over de speltakken? Klik dan hier.
Geschiedenis

Scouting Woezik is opgericht in 1952 en sinds het begin zijn we gevestigd aan de Oud Woeziksestraat. In het begin was er alleen een Scouts groep voor jongens, een paar jaar later kwamen de Welpen erbij en sindsdien zijn we uitgegroeid tot een gemengde scoutinggroep van de Bevers tot en met de Roverscouts. In 1985 is de toenmalige blokhut afgebrand, waarna het huidige voorste gedeelte van de blokhut in 1986 is gebouwd. In 1996 is er met behulp van vele vrijwilligers een tweede zaal aangebouwd. Tevens hebben we toen een groot veld gekregen naast onze blokhut.